חייזרים

👽👽חייזרים

לרעיון של חייזרים נחשפתי לראשונה דרך הטלוויזיה. סרטים רבים הן בדיוניים והן דוקומנטריים מספרים על חיים בכוכבים אחרים. לא ידעתי מה לחשוב על זה, אז כמו כל ילד שאלתי את אמא שלי. בהתחלה לקחתי את הדעה שלה ואימצתי אותה לעצמי, אבל אז בהמשך חיי נחשפתי לדעות נוספות. למעשה, ישנם 4 דעות עיקריות בנושא של חייזרים. אלו הם הדעות עליהם אדבר בפוסט הזה:

  • דעה ראשונה: חייזרים קיימים, והם ביקרו פה ואף התערבו וממשיכים להתערב בחיים שלנו.
  • דעה שניה: חייזרים קיימים, והם ביקרו פה, אבל שמרו מרחק. למדו עלינו מרחוק בלי להתערב.
  • דעה שלישית: חייזרים קיימים אך הם מעולם לא ביקרו בכדור הארץ.
  • והדעה הרביעית: חייזרים לא קיימים בכלל.

חייזרים מתערבים בחיים שלנו

אם הם מתערבים בחיים שלנו ההתערבות הזאת הייתה צריכה להתחיל מתישהו. אם להסתכל על ההיסטוריה, לא חייזרים כפי שאנחנו מבינים זאת היום, אבל אלילים ויצורים מיתולוגיים אחרים היו חלק מכל התרבויות בעולם במשך השנים. 

אבל האם היצורים האלה באו מהחלל או שהם תושבי כדור הארץ? ובכן, אם להסתכל על הנושא מקרוב, יצורים מיתולוגיים חיים בעיקר בהרים, עמוק בלב היער, מתחת לפני המים, או מתחת לאדמה. לפעמים על אי בודד, על העננים, או בבור עמוק. אם חייזרים באו מכוכב אחר, לפי המיתולוגיות, נשמע שהם התיישבו פה. אם הם יצרו קשר עם בני אדם קדמונים, הם לא שיתפו אותם בשום טכנולוגיה מתקדמת או ידע באסטרונומיה.

אולי הם היו פה, אבל לא פגשו בני אדם? אם זה הוא הדבר, אז מיתולוגיות לא מבוססות עליהם כי מי שכתב את המיתולוגיה ידע הרבה מאוד על המקומות מהם היצורים האלה הגיעו. כמובן שחשוב לציין שיש ידע אסטרונומי מהעולם הקדמון עוד ממצרים העתיקה ומסופוטמיה, אבל הידע הזה מגיע מחקר הכוכבים שאפשר לראות ולמדוד. לא גלקסיות אחרות (משהו שרק חייזרים היו יכולים לדעת). וגם אין לנו סיבה לחשוב שהמידע הזה הגיע מחייזרים ולא מאנשי מדע. 

לסיכום נושא זה - לפי כל המיתולוגיות שאני מכיר, הכל הגיע מכדור הארץ. אין אף מיתולוגיה שמזכירה חיים על כוכב אחר. יש כל מיני וריאציות שונות של צורה, גודל ומבנה כדור הארץ, אך כל היצורים המיתולוגיים הם יצורים מקומיים. אם הם חיים בכוכב אחר, או נחתו מכוכב אחר והתיישבו פה, אז או שהם לא יודעים על כך, או שהם שומרים על זה בסוד. 

ומה לגבי בריאת האדם הראשון? יש דעה נוספת על חייזרים בעולם הקדום, והיא דעה שאומרת שחייזרים יצרו אותנו, או איכשהו השפיעו על האבולוציה. יש הטוענים שגן העדן התנ"כי הוא כוכב אחר, או שהוא פה על כדור הארץ, אבל חייזרים יצרו אותו. טוב… מצד אחד לא הייתי שם ואני לא יכול לומר בוודאות, מצד שני זה סיפור דיי אבסטרקטי, ניתן לפרש אותו בכל מיני דרכים. אין שום דבר בסיפור עצמו שמדבר על חייזרים. למעשה, לפי האגדה, מי שברא את גן העדן, ואדם האדם הראשון, גם ברא את העולם כולו. אם אלוהים הוא חייזר אז הוא חייזר שטוען שהוא יצר את העולם הזה ולא נולד בכוכב אחר.

יכול להיות שסיפור גן העדן לא קשור. והסיפור האמיתי על בריאת האדם הראשון אבד לדורות, אבל אם זה הוא הדבר, לטעון שחייזרים יצרו את האדם והוא לא נוצר כתוצאה מאבולוציה (מה שרוב העולם המדעי מאמין בו) זה דיי "מפלצת ספגטי". כמובן שיש עוד סיפורי בריאת האדם, אבל מה שנאמר על גן העדן רלוונטי גם אליהם. שום תזכורת של חייזרים. רק אלים. והאלים, כל האלים, הם או תוצרת של בריאת העולם, כלומר, אלים גדולים יותר יצרו אותם, או שהם עצמם, יצרו את העולם כולו. 

ישנם חפירות ארכיאולוגיות שמצאו טכנולוגיות שאנחנו לא מבינים היום, אבל אין סיבה לחשוב שהם לא מעשה ידי אדם. ולא צריך ללכת רחוק. היה שאלון באינטרנט שהראה תמונות של טכנולוגיות משנות השישים-שבעים, ואני, שנולדתי בשנות התשעים לא הכרתי את המטרה של הרבה מהם. ואפילו ההורים שלי, שגדלו בתקופות הנכונות לא הכירו הרבה מהם פשוט כי לא מכרו אותם במדינה ממנה הם באו. למצוא כלים שאנחנו לא מבינים את המטרה שלהם ולהגיד "חייזרים" זה דיי מגוחך. 

אבל מה לגבי פירמידות, גאוגליפים, ואפילו הראשים הענקיים של אי הפסחא? איך אנשים קדמונים בנו את המבנים המרשימים האלה בלי הטכנולוגיה של היום?

לשאלות האלה למעשה יש תשובות. חיפוש פשוט בגוגל יראה מחקרים והשערות של מדענים, שמסבירים את המבנים האלה. וגם, חשוב לציין בתקופת ימי הביניים, היתה רגרסיה טכנולוגית וידע רב פשוט עבד באירופה. לגבי שאר העולם, מלחמות, כיבושים, והתפשטות העולם המערבי מחק גם ידע ממקומות אחרים. נוסף על כך, לא כל התרבויות תיעדו הכל בכל התקופות. מה שאני מנסה לומר, זה שאם מצאנו טכנולוגיות עולם עתיק שאנחנו לא מבינים את המטרה שלהם, יכולים להיות הרבה הסברים יותר טובים מאשר חייזרים.

טענה אחרונה שאני אגע בה זה טכנולוגיה חייזרית בימינו. ובכן, זה קל - אין כזאת. אנשים רבים טוענים שחייזרים נתנו לנו טכנולוגיה. אבל אף אחד לא יכול להצביע עליה. אם למישהו יש טכנולוגיה חייזרית, הוא לא משתמש בה. כמובן שיכול להיות שממציאים גדולים כמו סטיב ג'ובס למשל לוקחים קרדיט על טכנולוגיה חייזרית. אבל אז זה אומר שכל מה שידוע לנו על התפתחות המחשב זה שקר וכל האוניברסיטאות בעולם בהם לומדים את ההיסטוריה של מדעי המחשב, כולם הסכימו זה עם זה לשקר לסטודנטים כדי שסטיב ג'ובס ירוויח כסף. או שזה נכון, או שהמצאת המיקרו מעבדים הם הסיבה האמיתית לזינוק בתחום מדעי המחשב. בהתחשב לעובדה שמיקרו מעבדים הומצאו על בסיס משהו דומה שהיה לפני, אני חושב שאני לא יכול לתת קרדיט לחייזרים. לא על זה לפחות.

נכון להיום, אין הוכחות להתערבות חייזרית בעולם בני האדם, ואין סיבות לחשוב שזה קרה. אני לא יכול לקחת בחשבון כל סיפור שבו מאשימים חייזרים במשהו לא מובן, אבל בשביל זה יש חוקרים ומדענים שעושים את זה מצויין. יש לא מעט תוכניות דוקומנטריות, ספרים, ופודקאסטים שחוקרים מקרים לא ברורים ומנסים למצוא הסבר נוסף למקרה מסתורי כלשהו, אחד שלא מערב חייזרים.

אני באופן אישי מאמין לאנשים סקפטיים שבונים את המחקר שלהם על רציונליות ולא לאנשים שמלכתחילה מאמינים בחייזרים ואז עושים תחקיר שמנסה להוכיח את קיומם. זה כמו לזרוק חץ ואז לצייר מטרה על הקיר סביבו.

ככל שהמדע מגלה יותר, ככה לחייזרים או כל ישות מיסטית אחרת יש פחות מקום. אני לא יכול לכסות הכל בפוסט אחד, אבל קראתי מספיק על כל מיני תופעות כאלה ואחרות שיש להם הסבר הגיוני, ומי שסקפטי, תמיד מוזמן לבדוק לבד. לפנות למדע לקבלת תשובות. 

וכל האמור לעיל מדבר על ההתערבות שלהם בעולם שלנו. אבל מה אם הם לא מתערבים, אלה רק מסתכלים?


הם רק רואים, לא נוגעים

התשובה לשאלה הזאת קצת יותר קשה. אולי לא מצאתי סיבה לחשוב שהם מתערבים בחיים שלנו, ולא מצאתי הוכחות, שאף אחד לא הצליח לסתור, לקיום התערבות חייזרית. אבל אני לא יכול להתעלם מהעובדה שיש לא מעט עב"מים. עצמים בלתי מזוהים בשמיים שיש להם אלפי עדים. אולי החייזרים לא מתערבים בחיים שלנו, אולי אירועים היסטוריים גדולים קוראים גם ללא חייזרים. אבל מה עם הם מרחפים ומסתכלים? כמו צלמים של נשיונל ג'יאוגרפיק אשר מתחבאים בשיחים ומצלמים בעלי חיים בסביבתם הטבעית בלי להתערב בחיי היום יום שלהם.

ובכן, אי אפשר לסתור או להוכיח זאת, אבל אפשר להסתכל על ההיסטוריה של עב"מים כדי לחפש תשובות. אנשים ראו דברים מוזרים בשמיים לכל אורך ההיסטוריה, לשאלה מתי התופעה הזאת התחילה אין תשובה ידועה. אבל רוב הסיפורים על עב"מים הם מהתקופה המודרנית. וכשאני אומר מודרנית אני מתכוון לאחר שהמציאו את המטוסים הראשונים. גם פה, אני לא יכול לדבר על כל תופעה בנפרד, אבל אם לעשות מחקר מעמיק, רוב הסיפורים על עב"מים, יש להם הסבר הגיוני. או שזה נשק ממשלתי סודי, או תופעות טבע, או אנשים תחמנים שממציאים סיפורים ואף מפברקים ראיות בשביל לקבל תשומת לב. יש אינספור מידע באינטרנט בנושא וכמעט לכל סיפור של עב"מים יש הסבר הגיוני.

אבל אותי מטרידות כמה שאלות עיקריות והשאלות האלה מעמידות את כל סיפורי העב"מים בספק. בואו ננסה רגע לדמיין שיש חייזרים. שאלה ראשונה: כמה מהם הגיעו לפה? כי אם להשוות את כל סיפורי העב"מים מכל העולם, יש להם מגוון רב של צורות, צבעים, מראה חיצוני, ומטרות. המראה הכי מקובל היום, אנשים אפורים או ירוקים עם ראש גדול ועיניים גדולות, הגיע מהעולם של המדע הבדיוני, לא ממקור מדעי. למה יש כל כך הרבה סיפורים שונים, עדויות שונות? אם רק סוג אחד הגיע לבקר, כל העדויות על חייזרים מכל ההיסטוריה צריכים להיות זהים ולא להגיע מהעולם של המדע הבדיוני. נכון להיום, החייזרים מגיעים במגוון רב של צבעים, צורות, וכלי רכב. אם זה אכן חייזרים ולא הדמיון שלנו, אז יש הרבה מהם. ואם יש כל כך הרבה מהם, הם כולם מסכימים זה עם זה שלא לגעת בנו או להתערב בחיים שלנו. וגם, איך זה שהם בדרך כלל מגיעים למקומות בהם יש תנאי אקלים לא שגרתיים או בסיסי חיל האוויר. ולמה הבסיסים עצמם לא מדווחים שום דבר? כל כך הרבה לא מסתדר עם הסיפור הזה. 

ושאלה נוספת עליה אף חייזרולוג עוד לא ענה - אם הם הגיעו מקרוב, איך זה שעוד לא מצאנו את הכוכב שלהם? ואם הם הגיעו מרחוק, נגיד מהקצה השני של הגלקסיה, או מגלקסיה אחרת, איך הם שרדו את הטיול? אנחנו מדברים על אלפי שנות אור. שום דבר חוץ מאור לא יכול לנוע מהר יותר מהאור, מה שאומר שלקח להם לפחות כמה אלפי שנים רק הטיסה לפה. אם הם חיים אורגניים, איך הם שרדו את הטיסה? מה הם אכלו? איך הספיק להם דלק? מה הייתה המוטיבציה שלהם להגיע כל כך רחוק? ואם הם כבר הגיעו, מה עכשיו? הם נשארו פה או שחזרו הביתה? אם הם פה, הם עושים עבודה מצוינת שלא נגלה אותם. 

כמובן שיכול להיות שיש לזה הסבר, יכול להיות. שהם מצאו דרכים לטלפורטציה. כלומר, להיעלם במקום אחד ולהופיע באחר, אבל אם זאת המציאות, הם עוברים באופן חמור על חוקי הפיזיקה. לפחות, ככל הידוע לנו היום. 

המסקנה שלי היא כזאת: או שיש חייזרים בעלי טכנולוגיה של טלפורטציה, שבאו לצפות בנו בלי להתערב. והם הגיעו לפה במגוון רחב של צורות וכלי רכב, ומרחפים בעיקר מעל בסיסים צבא או מקומות בעלי אקלים לא שגרתיים, או שהתבנית חייזרים היא תבנית מפורסמת מספיק שאנחנו מכניסים לתוכה כל מה שלא מובן לנו. 


אולי הם לא קיימים


מי שלמד היסטוריה לא ימצא הרבה מקומות בהם חוץ מחייזרים, אין הסבר אחר לתופעות היסטוריות ופיתוחים טכנולוגיים אנושיים. אין לנו שום דבר ששינה את ההיסטוריה שלנו באופן כזה, שחוץ מהתערבות חייזרית אין לזה הסבר אחר. עצם העובדה שהם בכלל הגיעו לפה ועוד בהמונים לא הגיונית אלא אם כן זורקים השערות מופרכות כגון טלפורטציה או אולי, יצורים שלא מזדקנים. 

אז מה נשאר לנו? לומר שהם כנראה לא קיימים? ובכן, לא בדיוק. 

אמנם הסיכוי להיווצרות חיים הוא דיי נמוך כי הרבה מאוד תנאים צריכים ליפול יחד על אותו כוכב כדי לאפשר ליצורים חיים להיווצר, אבל זה לא הופך את זה למשהו לא הגיוני לחלוטין. אם להקליד מיליוני אותיות במקלדת יש סיכוי שיצא משפט הגיוני כלשהו. ויש מיליארדים של כוכבים ביקום.

אבל גם אם יש חיים בכוכב אחר, ואפילו אם הם יותר מפותחים מיצורים חד תאיים, מה שהופך את הסיכוי לאף נמוך יותר, קשה לי להאמין שהם יצרו איתנו קשר. הם פשוט רחוקים מדי. ואם הם לא מכוכב אחר, אם הם חיים פה אצלנו, אז עד כה לא נפגשנו איתם והם עושים הכל, כדי שזה גם לא יקרה. לא בונים שום דבר, לא יוצרים שום קשר איתנו, פשוט חיים להם לבד בסתר 




תמונה:
https://media.istockphoto.com/vectors/green-alien-climbs-out-from-the-hole-of-space-with-stars-in-flat-vector-id1173828830?k=20&m=1173828830&s=612x612&w=0&h=bXd7sIQWbx7HJoDbvSb8BELPHZICLzgwioOaVmwIeJE=

תגובות