LIKHTOV BEIVRIT BEOTIYOT LATINIYOT

לכתוב בעברית באותיות לטיניות

תנסו לכתוב באותיות לטיניות את המשפט: "הלכתי לחתונה של חבר יקר, וכתבתי להם צ'ק. חמוד, עשה לאשתו מתנה לקח אותה למסאז' זוגי". תנסו, תכתבו את זה.

קרה לכם שהזדקקתם לכתוב בעברית באותיות לטיניות? אני מאמין שזה קורה הרבה בעיקר ליהודים בחו"ל. אז מה השיטה הנכונה?
כיום ישנם כמה שיטות שאני מכיר אבל אני לא אוהב את השיטות האלה כי הן לא סטנדרטיות ולא עיקביות במיוחד. לכן החלטתי להציע שיטה אחת עקבית שמייצג את כל האותיות ואת כל הצלילים בשפה העברית שניתן ליצור.
בסרטון הבא אתם תראו שיטה שמייצגת כל צליל אפשרי בשפה העברית.


א

A I E O U

אי אפשר לומר בוודאות מה הצליל של האות אלף כי זה תלוי בניקוד

ב

B V

בוודאי שהנקודה קובעת איזה צליל יש לאות הזאת

ג

G

גדול

ד

D

לא דרוש הסבר

ה

H

האם זה מובן?

ו

W

יש הנוהגים לקרוא «ויאמר ה'» כאשר האות ו' היא כמו W ולא כמו V

ז

Z JH

קנו לי ליום ההולדת מסאז' מקצועי מפנק. אני זכרתי את המספר אלך לשם שוב

ח

GH

ככל הנראה עוד מעט נאחל לכם חנוכה שמח

ט

T

אני אוהב לשחק טניס

י

Y

שלום לכם ילדים וילדות

כ

K KH

מי שמבטא ח' ו-כ' באופן שונה יבין את ההבדל

ל

L

לא דרוש פה הסבר

מ

M

מה נשמע?

נ

N

נכון?

ס

S

חקרתי הרבה אבל לא מצאתי מה ההבדל בין מסרק לשמח

ע

Â Î Ê Ô Û

אני עני ואין לי כסף. מקווה שזה עונה לך על השאלה

פ

P F

פה אני לא חושב שאטרך לפרט

צ

C CH

צריך לציין שלא כולם יסכימו על C אבל לא מצאתי משהו יותר טוב. צ'ק לחתונה.

ק

K

לא הצלחתי למצוא הבדל בין קוף לכיתה. אולי לא חיפשתי כמו שצריך

ר

R

רוצים לדבר על זה או שנעבור לאות הבאה?

ש

SH S

איזו שמחה שיש סביבון בחנוכה

ת

T TH

יש הבדל בין ת רגילה ו-תּ עם נקודה באמצע. מבטאים אותה כמו TH


תגובות

  1. אני לא מסכים. אי אפשר להוסיף אותיות עם כובע עליהם. אף אחד לא ישתמש בהם. בנוסף, ח' כולם בעיקר עושים או H או CH. כנל לכ'. לכן לא נראלי מתאים להחליף הכל בצירוף אותיות חדש עבור על אחד - GH, KH. GH אף פעם לא ראיתי שישתמשו וKH שמעתי על זה אבל בקושי משתמשים בזה. נראלי רחוק ולא סביר לאמץ את זה.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה עזרא (פשוט אין לי משתמש).

      מחק
    2. אני מקבל את דעתך

      מחק

הוסף רשומת תגובה