מרבה אימוג'ים ממעיט בתוכן

 


מרבה אימוג'ים ממעיט בתוכן

הפוסט הזה הוא דעתי האישית בלבד ואתם מוזמנים לא להסכים איתי, אבל אני חושב שכל האימוג'ידה הזאת יצאה לגמרי מכלל שליטה. יש יותר מידי אימוטקונים וזה מאבד את המשמעות המקורית שלהם.

אימוג'י או אימוטקון (באנגלית emoticon) זה צירוף המילים emotion ו-icon. תמונה המביאה רגש. כאשר אנחנו מדברים פנים מול פנים אנחנו מדברים לא רק במילים אלה גם בשפת גוף. הבעת פנים, תנועות ידיים, אינטונציה, מהירות, תדירות, והתנהגויות בסגנון הם חלק חשוב ובלתי נפרד מהתקשורת האנושית. כל הדברים האלה חסרים כאשר אנחנו מדברים בהתכתבות או אפילו בטלפון. זה אחד הסיבות למה כשאנחנו פוגשים בן אדם שלא ראינו הרבה מאוד זמן אנחנו מרגישים כאילו לא דיברנו שנים אפילו אם התכתבנו רק אתמול בערב. 

האימוטקונים (רגשונים) נהיו חלק מהלקסיקון היומי שלנו ואמנם הם לא תחליף להבעות פנים ותקשורת אישית, הם כן מוסיפים דברים שלא ניתן לתאר במילים באותה מידה. נכון, אני יכול לכתוב שהבדיחה שלך מצחיקה, או שהסיפור הזה היה מאוד עצוב אבל 😂 ו-😭 יעבירו את המסר הרבה יותר טוב. רגשונים כגון 👍 🙏 או 😍 מעבירים רעיונות שניתן לבטא במילים, ללא ספק. אבל זה הרבה יותר קשה מאשר פשוט לכתוב 😑 או 😤. וזאת בעיני המטרה שלהם. זאת הסיבה שאנחנו צריכים אותם, כדי לבטא שפת גוף בכתב. לפחות בשביל זה קיימים הרגשונים הרגילים שאנחנו מכירים מזה כבר הרבה שנים 🙂 ☹️ וכו'. 

מה שאני לא מבין ומה שבעיני הוא מיותר לחלוטין הם כל האימוטקונים שהוספו לאחרונה. דברים כגון 👮 🧛‍♂️ 🧦 🍃🦥🥨. בשביל מה הם קיימים? מי משתמש בהם ולאיזו מטרה? לפי סקר באתר unicode.org הרגשונים שמשתמשים בהם לעטים הכי גבוהות הם הבעות פנים ותנועות ידיים. דברים בסגנון 😆 😅 😂 הם הרבה יותר נפוצים מאשר 🧑‍🎨👨‍🎨🥼

ואם רגשונים חסרי תועלת הם לא מטרד לפחות, הרעיון להוסיף רגשונים אנושיים הכניס דרמה מיותרת. ברגע שיש אימוג'י אנושי צריך לייצג כל חלק של האוכלוסיה כדי שאף אחד לא יעלב. למשל, אם יש גבר מחייך 👨 למה לא אישה או א-בינארי? 👩 👱. ועכשיו לכל וריאציה יש גם כמה צבעי עור כדי לייצג את כל העדות, תסרוקות שונות, צבעי שיער שונים, גילאים שונים. תחשבו על זה: למה לא לעשות סבתא שחורה עם שיער אפור? למה לא לעשות גבר טאנסג'נדר לבן קירח? למה לא א-בינארי בהריון עם שיער שטני קצר ונמשים?

כדי לסבך את העיניין אפילו יותר הם גם הוסיפו משפחות שונות מכל ההרכבים האפשריים 👨‍👩‍👦 👨‍👩‍👧‍👦 👩‍👧‍👧 ושלל מקצועות 🦹‍♂️👩‍✈️👨‍🏫👩‍🏭💂. עכשיו לכל משפחה צריך וריאציות, לכל מקצוע צריך וריאציות. הרי אם אין מורה לטינית או טייס א-בינארי, או כוכבת רוק שחומה, זה לא מייצג! ובצדק. ולמה אנחנו מדברים רק על עדות? מה לגבי דתות והשקפות עולם? איפה אימוג'י של חייל יהודי דתי, או אישה מוסלמית בתפקיד מורה? צריך גם אימוג'י של כומר, של רב, למה לא לייצג את זה? 

מה שאני מנסה לאמר פה שהם פתחו קופסת פאנדורה ועכשיו במקום לנסות לסגור אותה, הם נאלצים כל הזמן רק להוסיף עוד ועוד רגשונים חדשים. לפי מה שהבנתי, אנשים ג'ינג'ים ולבקנים למשל רק לא מזמן קיבלו ייצוג, ואילו מטולטלים מתקשים למצוא הרבה ייצוג מעבר ל-👩🏽‍🦱.

אבל עם כל האימוג'ידה הזאת איבדנו את המטרה האמיתים שלהם - שפת גוף כתובה. כמה פעמים בחייכם תצטכו אימוג'י של 🕵🏽 או 👩🏼‍💻? האם זה באמת הכרחי לייצג את כל האוכלוסיות האפשריות בעזרת סמלונים קטנים? בשביל מה? מה זה משנה אם יש או אין סנטה קלאוס שחור או לטיני? מה זה משנה אם יש אימוג'י של כנסייה , מסגד 🕌 או בית כנסת 🕍? ומה לגבי שאר עשרת האלפים הדתות השונות? ככל שהם מנסים להוסיף יותר ייצוג ככה הם מעליבים יותר אנשים. אם לא היו מכניסים גבר לבן - נשים שחורות, ילדים אסיאתים, וא-בינריים לבקנים-יות לא היו נשארים מקופחים. פשוט אל תייצגו אף אחד. אתם חושבים שזה כל כך נחוץ לשים מורה? שימו עיגול צהוב עם משקפיים שעומד מאחורי לוח ירוק. אתם רוצים לעשות סטודנט? עיגול צהוב עם כובע סטודנטים, או פשוט 🎓. אני אפילו לא מדבר על העובדה שרגשונים כאלה הם כבר לא רגש-ונים, הם סתם קישוט חסר תועלת להודעה. אני יכול להבין מה כתוב בלי סמלים מיותרים כגון 🦿 🧠 👩‍🦼 🥜 🍅.

הסמלים האלה נוצרו עם משמעות. הם קיימים כדי להקל עלינו לבטא רגשות בכתב. רגשות כגון ❤️‍🤩🤯🤑😨. לא סמלים של דגים או כלבלבים או סושי או עפיפון. כמובן שאולי אנשים אחרים דווקא אוהבים את העובדה שיש להם ייצוג, או שהם חושבים שזה חמוד שיש להם אימוג'י קטן של תרד ליד המילה תרד ברשימת הקניות, ואני מכבד דיעות של אנשים אחרים, אבל אני אישית חושב שזה מפספס את הפואנטה של רגשונים. הרעיון היה להוסיף הבעות פנים ושפת גוף לכתב כדי להפוך את השיחה לקצת יותר אנושית, לא לנסות לייצג את כל מיליוני הוריאציות השונות של בני האדם על פני כדור הארץ.

כולנו שונים, כולנו ייחודיים. יש לנו צבע עור שונה, מין שונה, צבע עיניים, גיל, העדפות רומנטיות, מקצועות ותחביבים, דתות והשקפות עולם שונות - אבל שפת גוף היא מאחדת. נכון שהיא קצת שונה בתרבויות אחרות, אבל העובדה שאנשים מתקשרים עם שפת גוף ולא רק עם מילים היא עובדה בינלאומית כלל עולמית. ובעולם שבו אנחנו מתכתבים יותר ממה שאנחנו רואים אחד את השני, חוסר התקשורת האישית חסר לנו. הרגשונים לא יחליפו את זה, אבל הם יקלו עלינו להעביר מסרים 😃 של שפת גוף, משהו שאלף מילים לא יחליפו.



מקורות

[1] https://getemoji.com/

[2] https://home.unicode.org/emoji/emoji-frequency/


תגובות

  1. וואלה מעניין. אני מרגיש אבל שלפעמים כשרואים הודעה עם הרבה אימוגים גם אם כל אחד בנפרד לא מסמל הרבה, בסך הכל זה מוסיף.
    נגיד שלייד המילה רכב יופיע 🚙 לא מוסיף מידע באמת,
    אבל כשרואים משהו שכולל הרבה מלל אבל מדי פעם במילים חשובות יהיה אימוגי, זה תופס את העין ועוזר לרפרוף וסתם ככה קפיצה למקומות שחשובים.
    ברור שזה רק דעתי אבל נגיד אני שם לב לזה כשאני רואה הודעה מסוג זה -

    (זה דוגמא להודעה שקיבלתי ללוז של אירוע שקצת ערכתי כדי להוציא פרטים לא קשורים)

    תלמידים יקרים - לוז למחר לשיעורי תיכון 📋

    👕 11:00 חלוקת חולצות בכיתות

    🕍 13:00 תפילת מנחה בבית מדרש עליון

    🚌 13:15 יציאת אוטובוסים לפי שכבות. האוטובוסים יחכו בתחנת האוטובוס


    🍕 13:30 בהגעה ארוחת צהריים לפי שכבה - ארוחת צהריים

    .......... (הורדתי פה כמה שעות שלא קשורות)

    👑 16:00 הכתרה של השמינית
    🏁 18:00 סיום משוער ופיזור עצמאי

    מה צריך להביא❓
    ▪בקבוק מים
    ▪סוודר
    ▪רב-קו

    🤷‍♂️ איך האוטובוים עובדים?
    לכל הישיבה יש 8️⃣ אוטובוסים,

    אוטובוסים לפי שכבה, כל שכבה 2️⃣ אוטובוסים (חוץ מהשביעית שמתחלקת לפי אוטובוסים). בכל אוטובוס 2 סדרנים🦺

    כל אירועי פורים הם תחרות שהפרס לשכבה המנצחת 3000💸💰

    איך מנצחים❓

    הסדרנים סופרים את כמות התלמידים באוטובוס, והשכבה עם הנוכחות הגבוהה ביותר תנצח!!!🥇🏆


    אז יאללה כולם באים!!!
    אוהבים מחזור x!





    לרוב כשאני רואה משהו כזה אני לא קורא הכל אלא סתם קופץ לנקודות שכבר התרגלתי לחפש - נגיד מה צריך להביא❓ו🏁 18:00 סיום משוער ופיזור עצמאי והאימוגים עוזרים לתפוס את העין.

    מה שכן אני מסכים לחלוטין עם כל הקטע של אימוגים עם בני אדם במקום עיגולים צהובים כי אז הם סתם מעליבים את מי שאין לו יצוג

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה