הוצאת זרע לבטלה

 

הוצאת זרע לבטלה

הזהרה! הפוסט מכיל תכנים מיניים ופריצות

מה נהוג לאמר היום על הוצאת זרע לבטלה? פשע ורשע? פריצות? שווה ערך לרצח? האיסור הכי חמור מהתורה? חלק מעשרת הדברות? יחתכו לך בעולם הבא את הידיים ויבשלו אותם בסיר ענק? אלו הדברים שיצא לי לשמוע / לקרוא בנושא. ונשאלת השאלה - הכיצד יכול להיות שאלהים ברא את האדם עם צרכים בסיסיים ואז אסר אותם? זה כמו שתגיד לי שאסור לי לישון מספיק שעות בלילה. אני לא אמות מזה, אבל איכות החיים שלי תרד כי הגוף שלי זקוק ליותר זמן מנוחה על מנת לתפקד באופן בריא. 

תחילה נביט במקורות. מאיפה האיסור הגיע? בתורה לא כתוב באופן מפורש שאסור לעשות את זה אבל יש כמה מקרים אותם פירשו אחרי זה כאיסור על הוצאת זרע לבטלה. המקרה הראשון הוא הסיפור על אונן (בנו של יהודה) שסירב להמשיך את זרע אחיו ובמקום זאת שפך זרעו ארצה [פרשת וישב]. ויש הטוענים כי זה כתוב בעשרת הדברות "לא תנאף" [שמות, כ', י"ב] למרות שהכוונה הייתה לקיום יחסי מין עם אשת איש.

אבל באופן מפורש יותר, האיסור על הוצאת זרע לבטלה הופיע תחילה בתלמוד הבבלי [מסכת נידה פרק 2 דף 13] "ואמרו ליה אין לו מקום גבוה ועפר תיחוח מאי אמר להן מוטב שיוציא לעז על בניו ואל יעשה עצמו רשע שעה אחת לפני המקום וכל כך למה מפני שמוציא שכבת זרע לבטלה דא''ר יוחנן כל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה שנאמר {בראשית לח-י} וירע בעיני ה' (את) אשר עשה וימת גם אותו רבי יצחק ורבי אמי אמרי כאילו שופך דמים שנאמר {ישעיה נז-ה} הנחמים באלים תחת כל עץ רענן שוחטי הילדים בנחלים תחת סעיפי הסלעים אל תקרי שוחטי אלא סוחטי רב אסי אמר כאילו עובד עבודת כוכבים כתיב הכא תחת כל עץ רענן". כלומר לפי המקורות ישר ניתן להבין שהאיסור אינו איסור דאורייתא אלה דרבן וזוהי כבר נקודה חשובה לרב הבא שטוען שזהו איסור ישיר מהתורה - זה לא.

איסור זה מופיע גם בקבלה בספר הזוהר אבל אני לא אתייחס אליו כרגע כי בקבלה גם כתוב שיש שדים, רוחות רפאים, צ'אקרות נשמה, ועוד מגוון רחב של פלאות עליהם דיברתי בפוסטים הקודמים. הקבלה במקרה הטוב היא משל ובמקרה הפחות טוב דרך טובה למכור ספרים שהרב משה די לאון התפרנס ממנה.

מבחינה ביאולוגית תאי זרע לא יכולים להפוך לולד עד שלא הפרו את הביצית לכן קשה לקרוא להם ילדים פוטנציאלים שהרי הם רק חצי ילדים ולא ילדים שלמים. בנוסף, ידוע לנו היום כי רק זרעון אחד או שניים מפרים את הביצית ואילו שאר מאות המיליונים מתים מה שאומר שגם אם היה עם אשתו באופן כשר הוא עדיין מוציא זרע לבטלה. ואני כבר לא מדבר על זה שלא כל תשמיש המיטה מביא ילד. לפעמים אף זרע לא מצליח להיכנס ולפעמים האישה אפילו לא מייצרת ביצית. ומה נגיד על נשים עקרות? מבוגרות מדי? מה נגיד על נשים בהריון? או כאלה שלא נמצאות בתקופה בה היא יכולה להתעבר? ומה לגבי גבר עקר שזרעו מת? גם לו אסור להוציא זרע לבטלה?

אני לא רב ולא פוסק ואני לא יכול לבטל איסור שתקנו חז"ל לפני אלפי שנים. אבל בפוסט הזה אני אשקול את התועלת ואת הנזק שהאיסור הזה הביא לעם ישראל ואני אשאל את השאלה: הכיצד ה' הביא על האדם איסור כל כך קשה? מה ההגיון היה ליצור איסור שנוגד את הטבע באופן שפוגע באורך חיים בריא?


התועלת:

קשה מאוד לראות משהו חיובי באיסור על קיום צרכים גופניים בסיסיים אבל ננסה בכל זאת לצורך האובייקטיביות. ישנה תופעה ידועה של התמכרות לפורנוגרפיה והיא מביאה לנזק נפשי ויש להיזר שלא להגיע למצב הזה. בנוסף, משהו שהוא לא בהכרח נכון אבל יכול לקרות מצב שגבר שהרגיל את עצמו לסיפוק מיידי יהיה לו קשה להתאפק שלא ליגמור מהר מדי כשהוא עם אשתו במיטה.


הנזק:

מאיפה להתחיל? נערים מתבגרים אשר ההורמונים בגופם משתוללים יש להם חשק מיני חזק מהרגיל וה-"ניאוף" כמו שהרבנים קוראים לזה היא דרך טובה לשחרר לחצים, להירגע, ולהגיע לסיפוק מיני. אוננות היא דבר טבעי ולא רק בני אדם אלה גם בעלי חיים עושים את זה. אוננות מדי פעם יכולה לפעול גם כמשכח כאבים כי אקט זה משחרר כמות גדולה של דופימין והיא גם עוזרת לריכוז כי קשה להתרכז כאשר יש לך צורך לשחרר לחץ. הרצון לעשות את זה מגיע לבד ובאופן טבעי וכמו שהמוח שלנו מתריע לנו כי אנחנו צריכים ללכת לשירותים להשתין, ככה המוח גם מתריע לנו כי הוא צריך להגיע לאורגזמה. ילדים מתחילים לחקור את גופם מגיל מאוד צעיר וזאת הסיבה מדוע ילדים כבר מגיל שלוש ארבע מתחילים לגעת בעצמם ולשחק עם איברם.

ועכשיו תארו לעצמכם כיצד מרגיש נער מתבגר שהגוף שלו דורש סיפוק מיני ובאים הרבנים שלו ומפחידים אותו. אומרים לו שזה רע, שזה מוריד אותו לדרגת בעל חיים, שזה פוגע בברית שלו עם ה', שזה שווה ערך לרצח, שאלהים יכעס עליו אם הוא יעשה את זה, שבעולם הבא יענישו אותו על זה, שיבואו לו ייסורים בגלל זה, שהוא חוטא, עובר על התורה שהוא מאמין בה, בוגד ב-ה', בוגד בעצמו, נכנע ליצר הרע. איך אותו הנער ירגיש? לא שמח זה בטוח. הוא יחווה טראומה, הוא יחווה דיסוננס קוגניטיבי, הוא יהיה בצער, הוא יהיה בעצב, במקרים חמורים אפילו בדיכאון. ומה ייצא מזה? או שהוא ימשיך לשנוא את עצמו, לבכות, לבקש סליחה מהבורא ולקרוא את התיקון הכללי של רבי נחמן מברסלב, או שהוא פשוט יעזוב את הדת ויהיה כופר. וזה משהו שקורה הרבה.

ופה הנזק לא נגמר, פה הוא רק מתחיל. העינין הוא שהרבה אנשים באופן טבעי לא אוהבים להאשים את עצמם ולכן אם הם לא מסוגלים לשאת באחריות של מעשיהם הם יאשימו מישהו אחר. ואת מי הכי קל להאשים בחברה פטריארכלית? את הנשים כמובן. "כבודו לא התכוון לגעת לה בתחת, זה היא עברה שם במקרה ושלחה את התחת שלה ליד שלו!" [מתוך "שיר השיקסע"]. הנשים לא "מספיק צנועות", הן לא מכסות כל סנטימטר מהגוף בקיץ הישראלי. הן מחטיאות נערים "תמימים" ומביאות אותם לידי עבירה. מכאן מגיע הנושא של הדרת נשים או בלועזית - שוביניזם. הגברים לא מסוגלים לשלוט על הרצונות הטבעיים שלהם ולכן הנשים צריכות להתלבש באופן "צנוע" ככל האפשר לכסות כמה שיותר. כמובן שלא משנה מה היא תלבש זה לא יעזור לו כי יש לו צרכים טבעיים שהוא לא יכול לשלוט בהם אבל פה מדובר בבעיה מלאכותית שהגברים יצרו והנשים צריכות לסבול. ואתם בטח תגידו - "אבל מה בנוגע להטרדה מינית? הרי גם את זה ניתן לשים תחת הקטגוריה של יצרים טבעיים". ופה אני דווקא מסכים עם הרבנים, פה באמת צריך שליטה עצמית, וצרכים טבעיים הם בשום פנים לא תירוץ להטריד מישהי. אבל יש הבדל של שמיים וארץ בין הטרדה מינית לבין אוננות בחדר סגור כשאף אחד לא רואה.

אז דיברתי על דיסוננס קוגניטיבי, רגשות אשמה, שנאה עצמית, צער, ודיכאון. דיברתי על היחס לאישה והפלת האחריות על כתפיה. ומה לגבי זוגיות? אצל זוגות חרדים נהוג להתחתן כמה שיותר צעירים על מנת שלא להביא את הנער לידי שפיכת זרע לבטלה. ואני לא נגד נישואין בגיל צעיר יחסית בין שני אנשים אוהבים בגיל החוקי, אבל אני גם לא חושב שניתן להפעיל שיקול דעת בבחירת בת זוג כאשר תסלחו לי על הביטוי "הזרע עולה למוח". כאשר אתה סוף סוף אחרי שמונה עשרה שנה של איפוק עומד להגיע לפורקן אני מתקשה להאמין שאתה מסוגל לשקול היטב את הבחירה שלך מעבר למראה החיצוני שלה. שאתה מתחתן כדי להקים איתה בית, לגדל איתה ילדים, כי אתם מתאימים באופי ומה שאתה מרגיש זאת אהבה ולא הרצון לפרוק עול. ואם אני כבר מדבר על זוגיות, בואו נתקדם בציר הזמן, אתם עכשיו בני שלושים, יש לכם עשרה ילדים, אתם חיים בדירת שלוש חדרים צפופה ואין לכם זמן לכל הילדים שלכם או כסף לגדל את כולם. מה עכשיו? תפסיקו לשכב? תביאו עוד ילדים? תשתמשו באמצעי מניעה רחמנא לצלא? גבר בריא יש לו חשק מיני עד גיל מאוד מבוגר, כנ"ל גם האישה, אז מה עכשיו תתחילו להוציא זרע לבטלה?


לסיכום

אני אומר את האמת, אני רחוק מאוד מחכמי הגמרא, אבל גם הם בסופו של דבר היו בני אדם. ואני אומר מכל הלב בשיא הכנות - קשה לי להאמין שבורא העולם היה יוצר איסור כל כך לא הגיוני. אני חושב שהלכנו לאיבוד, שאולי אחרי כל השנים האלה אנחנו צריכים לעצור רגע ולשאול, איפה טעינו בדרך? האם זה מה ש-ה' רצה מאיתנו? שנדכא את הצרכים הבסיסיים שלנו? ובשביל מה? אני מוכן להבין למה אסור לרצוח, למה אסור לגנוב, לבגוד בבן / בת זוגתך, לעבוד אלילים, להטריד אנשים. אבל למה אסור לספק את עצמך מינית? במי זה פוגע ולמי זה מפריע או מזיק אם ילד, נער, גבר, או איש זקן מענג את עצמו מינית בחדר סגור כאשר אף אחד לא רואה? ואם זאת עבירה כל כך גדולה כמו שמתארים אותה בספר "כי תצא למלחמה - חרב נוקמת נקם ברית", או בספר "מהמפך" של הרב זמיר כהן, או בספר הזוהר, או בכל ההרצאות שתמצאו בנושא ביוטיוב, איך זה שהיא אפילו לא כתובה באופן מפורש בתורה? הרי יש כמה פרקים שלמים בהם משה מלמד את עם ישראל את חוקי ה' אשר הוא קיבל בהר סיני, איך זה שהוצאת זרע לבטלה לא מוזכרת שם אם היא חשובה כל כך? כתוב שם שאסור לשכב עם בהמות, ואשת איש, וגבר אחר, ואסור אפילו לראות את ערוות ההורים שלכם מפני הכבוד, ועוד המון חוקים ומשפטים, אבל על עבירה "כל-כך גדולה" לא כתבו דבר? היתכן?


תמונה:

https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/cute-happy-funny-sperm-cellovum-and-baby-vector-33900048


מקורות:

[בנוסף למקורות שהבאתי בפוסט עצמו]

על הוצאת זרע: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%95%D7%A6%D7%90%D7%AA_%D7%96%D7%A8%D7%A2_%D7%9C%D7%91%D7%98%D7%9C%D7%94


ספר כי תצא למלחמה: http://eyesbrit.blogspot.com/2016/02/blog-post_18.html


המהפך: https://breslev.co.il/product/%D7%94%D7%9E%D7%94%D7%A4%D7%9A-1-%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%96%D7%9E%D7%99%D7%A8-%D7%9B%D7%94%D7%9F/?currency=ILS&gclid=CjwKCAjwtp2bBhAGEiwAOZZTuJ9z3N9pcm6vpn5-01COtZO2bEvZrEMUP6IOQkInTSUVXLEWLHSJWRoCkFUQAvD_BwE


שיר השיקסע: https://www.youtube.com/watch?v=sa4XBA75Jtg 

תגובות