פיגוע התאומים


פיגוע התאומים

«בבוקר יום שלישי, 11 בספטמבר 2001, תשעה עשר מחבלים שהשתייכו לארגון הטרור האיסלאמיסטי 'אל-קאעידה' חטפו ארבעה מטוסי נוסעים. החוטפים הטיסו שניים מהמטוסים, טיסה 175 של יונייטד איירליינס וטיסה 11 של אמריקן איירליינס, וריסקו אותם בכוונה לעבר מגדלי התאומים מרכז הסחר העולמי שבעיר ניו יורק. הפגיעה במגדל הדרומי הועברה בשידור חי לעיני מיליוני צופים ברחבי העולם, כך גם קריסתם של המגדלים, אשר קרסו בתוך שעתיים. את המטוס השלישי, טיסה 77 של אמריקן איירליינס, ריסקו החוטפים אל תוך בניין הפנטגון בארלינגטון שבווירג'יניה. כוונת הטרוריסטים הייתה לרסק את המטוס הרביעי, טיסה 93 של יונייטד איירליינס, אל תוך הבית הלבן או בניין הקפיטול בוושינגטון, אך המטוס התרסק לבסוף בשדה פתוח ליד שנקסוויל, פנסילבניה, לאחר שנוסעי המטוס היו מודעים למאורע ואז פרץ מאבק בינם לבין החוטפים. 2,977 אזרחים, נוסעים וצוות של ארבעת המטוסים, נספו בהתקפות אלו, ויותר מ-6,000 נפצעו. נהרגו גם 19 הטרוריסטים שחטפו את ארבעת המטוסים. זוהי המתקפה הגדולה ביותר על אדמת אמריקה. פיגועי 11 בספטמבר גרמו למלחמת אפגניסטן (2001–2014) והמלחמה העולמית בטרור האסלאמי של הממשל של ג'ורג' ווקר בוש.»


- מתוך ערך ויקיפדיה בנושא


אני הייתי ילד ישראלי בן 10 כששמעתי בחדשות על אסון התאומים. עבורי, ועבור הרבה ישראלים אחרים, הפיגוע הזה היה עוד אחד מרצף הפיגועים של ארגוני הטרור האיסלאמי של אינתיפאדת שנות האלפיים. מספר חודשים לפני, ב-1 ביוני 2001,  אירע פיגוע הדולפינריום בתל-אביב. מחבל מתאבד לקח עימו 21 חפים מפשע, בינם ילדים. אך גם זה היה רק אחד מתוך עשרות פשעי מלחמה רבים שבצעו ארגוני הטרור באותה התקופה. 

והיום, התשיעי בספטמבר 2021, 20 שנה מאותו היום בו קרה אסון התאומים, אנחנו עומדים מול סכנה שאנחנו אפילו לא מבינים אותה - תיאוריות הקונספירציה. היום בעולם האינטרנט המהיר שקרים ושטויות מתפשטים מהר יותר ממגפת הקורונה שגם איתה אנחנו חייבים להתמודד. כתות בסגנון QANON ואחרים דומים להם מפיצים את הפרופגנדה והשקרים שלהם מהר יותר מתמיד, ואנשים אוכלים את המידע הזה לפעמים אפילו בלי לחשוב פעמיים. 

הקונספירציה הכי עדכנית והכי מפורסמת היום היא קונספירציית ה-"שקר-קורונה". אנשים שלא מאמינים שיש מגיפה וחושבים שזה שקר. כתוצאה מכך הם לא מתחסנים, לא שמים מסכות ומהווים סכנה לציבור, (במיוחד לילדים שטרם יכולים להתחסן).

אך זאת לא הקונספירציה אשר אני רוצה לדבר עליה בפוסט הזה. בפוסט הזה אני רוצה לדבר על קונספירציה אחרת שקיימת כבר הרבה שנים - קונספירציית ה-"גול העצמי". למעשה אנשים מסוימים סבורים כי לא אל-קאעידה בכוחות עצמם אלה הנשיא בוש או ה-CIA עשו את פיגוע התאומים. כמו לכל קונספירציה, כל ה-"הוכחות" שלהם הם כמובן אוסף של עובדות שונות לא קשורות זו לזו, ציטוטים שנגזרו מהקשרם, אילומינטי, סדר עולמי חדש, ואולי אפילו חייזרים ועולם שטוח, לא יודע.

אנשים חושבים ש-9/11 זה קונספירציה היא כי הם לא סומכים על הממשלה שלהם וחושבים שיש ממשל סודי גדול הפועל מאחורי הקלעים ומשחק בחיי אדם כמו בובות חוטים. מכיוון שלא סיימתי את לימודי הפסיכולוגיה שלי אני לא יכול לדבר על רמת השפיות המנטאלית של האנשים שחושבים ככה, אבל אני יכול להבין אותם ברמה מסוימת. כמו עם הקורונה, מכחישי השואה, ושאר הפרופגנדה הזולה, זה לא קל להסתכל לאמת בפרצוף ולהגיד לעצמך - "הייתה שואה, היו זוועת ופשעי מלחמה שלא ניתן לתאר", "יש מגיפה עולמית, המין האנושי בסכנה", "פיגוע התאומים הוא פעולת טרור של רוצחים אכזריים אשר מוכנים להקריב את חייהם ולמות למען האלילים שלהם".

לפעמים המציאות היא מאוד קשה והרבה יותר קל לקבל מציאות מדומה, שבה הכל בשליטה, הכל נעשה לפי תכנית. סגירת העיניים הזאת אולי עוזרת להתמודדות נפשית, לא קל לעכל שחבורה של 9 פסיכופטים רצחו כמעט 3 אלף בני אדם. אבל זה קרה, ואנחנו צריכים לפתוח את העיניים, להתעורר ולהסתכל לסכנה האמיתית בפרצוף - הטרור האיסלאמי. הוא קיים, והוא לא נעלם מאז. לא משנה איך הם קוראים לעצמם: אל-קאעידה, דאעש, חיזבאללה, חמאס, ג'יהאד, טליבאן, בוקו חראם, האחים המוסלמים… יש להם הרבה שמות אבל מטרה אחת - להשתלט על העולם בדרך טרור. האנשים האלה רחוקים מאוד מהדת המוסלמית והערכים שלה. הם לא כמו שאר המוסלמים, הם לא רוצים שלום ואהבה, הם רוצים להשתלט את העולם הזה, בדיוק כמו הנאצים שקדמו להם. אין להם רחמים, אין להם אללה, אין להם מעצורים. פעילי הטרור האיסלאמי הם פצצה מהלכת שרק מחכה לרגע בו אנחנו לא נשים לב כדי לבצע עוד פיגוע. עוד רקטה על ישראל, עוד דקירת חייל, עוד רכבת תחתית במוסקבה, או מסגד באינדונזיה, או גורדי שחקים בארצות הברית. הם לא יעצרו עד שהעולם לא יישרף. 

להאמין כי פיגוע מגדלי התאומים, או כל פיגוע אחר של ארגוני הטרור האיסלאמי זה קונספירציה - זה להוריד מהם אחריות. זה כמו להכחיש את השואה. אם להגיד שהנצאים לא עשו את מה שהם עשו, או לא בכמויות האלה, או לא בצורה הזאת, זה מוריד מהם את האחריות ואת האשמה. להגיד שפיגוע התאומים זה מעשה ידי השלטון האמריקאי, זה להגיד שאל-קאעידה לא אחראית על רצח נתעב של קרוב ל-3000 נפשות אזרחי ארצות הברית.

אסור לנו לתת לקשר הזה יד! פיגוע התאומים הוא פשע של ארגון אל-קאעידה והם, וכל מי שדומה להם, וכל מי שתומך בדרך הזאת הם כולם כמו תא סרטני שאם לא יעצר בכח, יחריב את האנושות.


מקורות:
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%99%D7%92%D7%95%D7%A2%D7%99_11_%D7%91%D7%A1%D7%A4%D7%98%D7%9E%D7%91%D7%A8

תמונה:
http://ocdn.eu/images/pulscms/MTI7MDA_/6595efa5466e047772472dd5e971823d.jpg

תגובות