עלייה להר הבית



עלייה להר הבית

"כי כל אלהי העמים אלילים וה’ שמים עשה" (תהילים צו’ ה’)

בימינו ישנה מחלוקת מסוימת בנושא עליה להר הבית. האם מותר ליהודי דתי לעלות לשם? אני עומד  בצד האוסר. חכמינו ז"ל אסרו עלינו להיכנס לבית עבודה זרה אפילו לא לבקר סתם שמא מקום טמא הוא. ואני לגמרי מבין את האיסור הזה, המקום מטמא את הנפש. אני זוכר כשהייתי ילד קטן, אימי הייתה לוקחת אותי לטיולים ביום שבת לכל מיני מקומות בארץ. אני זוכר באחד הטיולים שהיה נקרא "ירושלים של שלוש דתות”, או "ירושלים הקדושה" או משהו כזה, נכנסנו לכותל המערבי, למסגד בהר הבית, ולכנסייה. המסגד לא עשה עלי רושם חזק במיוחד אבל הכניסיה ללא ספק הותירה בי רגש שאני זוכר עד היום. היה משהו מיוחד באווירה השקטה, בריח הנרות. ליצור אסוציאציה חיובית עם בית עבודה זרה מטמא את הנפש. זה יוצר מקום בלב שבו אולי העבודה הזרה היא לא דבר נטו שלילי ורע אלה שאולי יש בה משהו מיוחד, משהו חיובי. הדבר נכון גם לחגים של הגויים. יש לי אסוציאציות מאוד חיוביות מהילדות עם קישוט עץ אשוח, עם האווירה הקסומה של השנה האזרחית החדשה (הנובי גוד), האוכל, השולחן המשפחתי, תכניות הבידור בטלוויזיה, מתנות. אני לא אומר שאני מתגעגע לזה, ואני לא הייתי עושה את זה לילדים שלי (יש לנו מספיק חגים יהודים), אבל אני כן אומר שזה לא טוב בכלל ליצור אסוציאציה חיובית עם דברים אסורים (במיוחד אצל ילדים).

אבל מה לגבי כניסה של אדם בוגר למסגד, או בכללי לאזור הר הבית? האם זה מטמא את הנפש? לא רק שהמסגד לא יוצר אסוציאציות חיוביות למבקרים יהודים, אלה שגם הדעה הרווחת היא שמסגד הוא לא בית עבודה זרה כי האיסלם עם כל מגרעותיו הוא לפחות דת מונותאיסטית. אז פה יש מחלוקת כי הדבר הוא לא חד משמעי. אבל אני טוען כי אסור להיכנס או אפילו להתקרב לשם. מותר להגיע רק לכותל המערבי או למנהרות הכותל אבל לא מעבר. אני טוען ככה משתי סיבות:

דבר ראשון, הטענה שהאיסלם הוא לא עבודה זרה היא טענה שגויה בעיני. נכון שהם לא משתחווים לפסל או תמונה, אבל אללה הוא לא אותו האלהים שאנחנו מאמינים בו. אללה הוא אליל לכל דבר. הוא לא שונה מבעלפעור, בעלזבוב, או דגון. אללה הוא אל רשע שרוצה להביא לעולם חורבן והרס. אללה הוא אליל שבשמו רוצחים תינוקות, חוטפים אנשים, עושים פוגרומים, מטיסים מטוסים לתוך בנייני התאומים, ושאר פעולות טרור. ולא, אני לא מדבר רק על החמאס, החיזבאללה, הג’יהאד האסלאמי, אל-קעידה,  דאע"ש, או שאר ארגוני הטרור בסגנון שכביכול עיוותו את האיסלם. אני מדבר על האימפריה העות’מנית, ועל כל ההיסטוריה שטופת הדם של העולם המוסלמי. אני מדבר על כל מוסלמי בעולם שמשתחווה לאללה ואז מרים את דגל ארגנון הטרור הפלסטיני עם המשולש האדום והפסים שחור, לבן, ירוק. על כל הטרור שהם עושים לא רק פה אלה בכל המדינות בהם יש אוכלוסייה מוסלמית גדולה. על הכאת נשים ללא חידג’אב נכון במקומות כמו אפגניסטן או איראן, ועל שאר הזוועות שהם מחוללים ברחבי כדור הארץ.

אנחנו מאמינים באלהים אשר יצר את האדם בחוכמה ונתן לו בחירה חופשית. אבל כאשר הוא ראה שיצר האדם רע מנעוריו הוא נתן לאנשים את התורה לחיות בחוקותיה על מנת ללמד את האדם מהי הדרך הנכונה לחיות בה. שימו לב שעם ישראל אשר קיבל את התורה הוא לא עם מושלם בפני עצמו, אבל כל החטאים שלנו הם כאשר אנחנו סותים מן התורה ולא כאשר אנחנו הולכים בדרכיה. עובדי האלילים לעומת זאת עשו את כל הפשעים שלהם לא למרות הדת שלהם אלה בשם של הדת שלהם. מסעות הצלב היו בשמו של ישו, כל הדם שהנשפך ביד המוסלמים לכל הדורות היה בשם אללה לא למרות אללה. אין זה אומר שאנשים לא עשו עבירות בשם התורה, אבל מדובר בדרך כלל באנשים בודדים, או בכתות קטנות היוצאות מן הכלל ולא ברוב המייצג.

האיסלם מאמין באליל צמא דם ששונא את כל מי שלא מוסלמי, שרואה באישה רכוש ולא בת אדם, וקורא להשמיד את כל מי שלא סוגד לו. למעשה, אללה הוא רודן אכזרי לא פחות מאיברהים רהיסי והייתי אפילו אומר שהוא ראש ארגון טרור. ואני יודע מה אנשים יגידו לי על הפוסט הזה. יגידו שאני מדבר שטויות. שרוב המוסלמים בעולם הם מתונים והם רוצים שלום, שטרור זה נגד הקוראן ואללה רוצה רק שלום ואהבה בעולם. שמוחמד לא היה מחבל, והמושג 72 בתולות הוא המצאה של העת החדשה. אבל לא צריך להיות מומחה לענייני איסלם או אפילו לפתוח ספר קוראן כדי להסתכל על העובדות בשטח. והעובדות בשטח מציגות שהרבה אנשים מהעולם המוסלמי הם תומכי טרור למרות שהם כביכול למדו מה כתוב בקוראן. ושייח’ים גדולים ומפורסמים לא מגנים את החמאס או דאע"ש כמו שרבנים מפורסמים מגנים את נטורי קרתא או לב טהור. ואף יותר מזה, הטרור המוסלמי הוא לא דבר חדש אלה שכל ההיסטוריה של העולם המוסלמי מלאה מלחמות ושפיכות דמים. מדינות מוסלמיות גדולות הן מדינות בהן רוצחים אזרחים בשם הדת. אז או שרוב המוסלמים במהלך ההיסטוריה הם כופרים, או שזה מה שאללה באמת רוצה. 

לדעתי רק אדם אשר למד את כל הקוראן עם מוחמד ותוספות, אשר בקיא בהלכות האיסלם יותר מכל שייח’, אשר יודע את הלכות הלאל לחומרא דחומרא, למהדרין שבמהדרין, שמכיר אילו ברכות צריך לברך לפני ואחרי פיגוע, אשר יכול לענות על כל שאלה בנושא האיסלם ללא היסוס. רק אחד כזה יכול לטעון ללא צל של ספק שהמסגד הוא לא בית עבודה זרה. אדם אשר אין לו בקיאות גדולה מאוד באיסלם צריך להעדיף להחמיר ולא לחטוא ולהגיד שהמסגד הוא בית עבודה זרה ולאסור על יהודי אשר שומר נפשו להיכנס למקום טמא זה. 

הסיבה השנייה מדוע אני טוען כי אסור ליהודי להיכנס לבית התפילה של המוסלמים במיוחד על הר הבית הוא כי אנחנו לא יודעים בוודאות של מאה אחוז מה קבור מתחת או איפה בדיוק נמצא קודש הקודשים. תארו לעצמכם שארון הברית קבור שם ואנחנו בטעות נעמוד הישר מעליו, זה לא מכבד את הקודש. לכולנו יש כרגע טומאה מסוימת שאיתה אין להיכנס לבית המקדש, ואפילו שהבית לא בנוי עדיין, המקום הזה קדוש הוא ואנחנו לא יכולים לטהר את עצמנו מספיק כדי להיות ראויים להיכנס לשם. זה שהפלסטינים נכנסים לשם, טמאים, מטונפים, ועם דם על הידיים, זה שהם משחקים שם בכדור, זה שֶׁהֵם מִשְׁתַּחֲוִים לְהֶבֶל וָרִיק, וּמִתְפַּלְּלִים אֶל אֵל לֹא יוֹשִׁיעַ, זאת הבעיה שלהם והחשבון שלהם מול הקדוש ברוך הוא, וכשהוא ימצא לנכון הוא יעניש אותם. אבל לנו (לדעתי) אין כרגע מה לחפש שם. עד שיבנה בית הבחירה ותעלה קרן ישראל על הגויים.

עדכון: ברצוני להוסיף שאני כן בעד לעלות להר הבית עם טנקים וצבא ולכבוש אותו חזרה על מנת לבנות את בית המקדש השלישי. הדבר הזה הוא מצוות עשה מן התורה ואין לנו פטור ממנה.


תגובות