מכתב תשובה ליהודים משיחיים

מכתב תשובה ליהודים משיחיים

(המכתב לא נשלח אלי באופן אישי אלה לאדם שאני מכיר. האדם ביקש להישאר אנונימי)

היי, קיבלתי ממך מכתב "אישי" לגבי התכתבות בשפה העברית על מנת לשפר את העברית שלך. מכיוון שצירפת למכתב גם היעתק של הברית החדשה בואי נדבר על הברית החדשה.

הנה כמה טענות שיש לי כלפי הברית החדשה, ישוע, ושאר האמונות שלכם.

המשיח זה לא סתם איזה מישהו, אלה שלמשיח יש תפקיד מסויים בעולם הזה. על המשיח להוציא את עם ישראל מגלות לגאולה, מעבדות לחירות. המשיח הוא זה שיבנה את בית המקדש השלישי, ויביא שלום עולמי.

עד היום אף אחת מהדברים האלה עוד לא קרו. נכון שחזרנו לארץ ישראל ובנינו פה מדינה. אבל (א) יש עדיין הרבה יהודים בגלות. (ב) ירושלים עוד לא בנויה כמו שנאמר "לשנה הבאה בירושלים הבנויה". (ג) יש פה טרור, שנאה בתוך העם, מצב כלכלי לא פשוט ועוד מגוון בעיות. ו-(ד) בית המקדש השלישי עוד לא בנוי. מה שאני מנסה לומר פה זה שהמשיח עוד לא הגיע. מדינת ישראל היא רק ראשית צמיחת גאולתינו, לא הגאולה והמשיח עדיין לא בא. (הוא גם עוד לא מתקשר)

ישנם דמויות תנ"כיות שהיו מה שנקרא "משיח בן זמנו". משה רבינו שהוציא את העם ממצרים, שלמה המלך שבנה את בית המקדש, אסתר המלכה שהצילה את העם משמד, ובר-כוכבא שמרד ביוונים, הם כמה דוגמאות. אנשים גדולים וחשובים שהוציאו את העם מהגלות הנוכחית או צרה גדולה. הם עשו מעשה בעל משמעות היסטורית לעם שלנו ועל כן הם אנשים חשובים ומכובדים. נוסף לזה היו גם אנשים גדולים וחשובים שלא היו מושיעים אבל כן השאירו "חתימה" בספרי ההסטוריה. אליהו הנביא, עזרה הסופר, רבי עקיבא, הרמב"ם, רש"י, רבי יהודה הנשיא, ושאר צדיקים גדולים. הם לא מושיעים אבל הם כן תרמו לעם ולהתפתחות התרבותית שלנו.

אחרי כל אלו מגיעה הקטגוריה השלישית: משיחי שקר. הם לא בהכרח אנשים רעים בעלי כוונות זדוניות, אבל הם גם לא משיחים, למרות שהכריזו עליהם ככאלה. שבתאי צבי, הרבי מליובאביץ’, סבא ישראל (רבי ישראל אודסר), וכמובן ישוע מנצרת. אלו הם דוגמאות למשיחי שקר. שוב, זה לא אומר שהם היו אנשים רעים, למעשה, הרבי מליובאביץ’ לטענת רבים היה צדיק גדול. אבל יש הבדל ענק בין להיות צדיק ולהיות משיח. אם תגיד לי שהרמב"ם היה סופר חשוב, איש הלכה, רופא, צדיק, אני אגיד – כן, נכון מאוד. אבל אם תגיד לי שהוא היה משיח – אני אגיד שהוא משיח שקר. למה? כי הוא לא עשה את תפקידו כמשיח ונפטר. וזה נכון לגבי כל אחד. אני יכול לטעון שאני המשיח, אבל כל עוד אני לא גאלתי את העם, בניתי את בית הבחירה, ועשיתי שלום עולמי, אני משיח שקר בין אם קהל המאמינים בי הוא 0 איש חוץ מהפסיכיאטר, או 1000 איש (כולל הפסיכיאטר). זה לא משנה כמה אנשים קיבלו את המשיחות שלי. כל עוד אני לא עשיתי את עבודתי כמשיח, אני לא המשיח. וזה נכון רק כל עוד אני חי. ביום בו תצא נשמתי אני לא יכול להיות משיח יותר לעולם.

זהו סיכום קצר מדוע אני משוכנע ב-100% שהמשיח עוד לא הגיע. אולי הוא כבר נולד, אולי זה אני, אולי את, אולי השכן הערס עם הקריוקי. עד שהמשיח לא יגיע אנחנו לא יכולים לדעת מי הוא המשיח. רק ביום שבו הוא יגיע נדע מי זה. מה שבטוח, זה שאדם שהוא מת הוא לא המשיח. כי איך הוא יכול להושיע מישהו אם הוא מת? לחזור לתחייה? עוד אף אחד בהסטוריה לא מת וחזר לתחייה ואין לי שום סיבה להאמין שזה יקרה בעתיד. לכן כל אחד שהכריזו עליו שהוא המשיח, עד שהוא לא יעשה את עבודתו הוא משיח שקר.


תמונה:
https://www.vecteezy.com/png/23338230-ai-generative-jesus-heaven-transparent-background-png-clipart

תגובות