אנטישמיות


אנטישמיות

היהודים זה עם כל כך קטן אנחנו מהווים בסך הכל 0.2% מאוכלוסיית העולם, אפילו לא אחוז אחד. הסינים לעומת זאת מהווים 17.72% מאוכלוסיית העולם. בעבר הם היו אימפריה כובשת, והיום הם מעצמת התעשייה. היהודים מעולם לא היו אימפריה, הכי הרבה שהיה לנו זה ממלכה קטנטנה במזרח התיכון, ומדינה קטנטנה באותו המקום אלפיים שה אחרי זה. ומה אנחנו בסה"כ ביקשנו? לחיות. אנחנו לא מנסים לכבוש אף אחד, להשמיד אף אחד, להשטלת על העולם, שום דבר בסגנון, בסה"כ 0.2% מהאוכלוסיה שרוצה לחיות, להתפרנס, להקים משפחה, לגדל ילדים. זאת המטרה של הקיום שלנו היום, וזאת היתה מטרה שלנו מאז שאנחנו קיימים כעם.

ההגיון הבריא אומר, עם כל כך קטן ושקט בטח אף אחד לא שמע עלינו. ואלו שבמקרה מכירים אותנו אין להם שום סיבה לשנוא אותנו. אבל המציאות היא אחרת. הדת הקטנה שלנו המיועדת רק לנו מוכרת בכל העולם ויש עוד 2 דתות ענקיות מבוססות עליה. כמעט לכל אחד בעולם יש דיעה מגובשת על היהודים ועל מדינת ישראל. כמעט ואין מישהו שלא מכיר את הסיפור שלנו. מיציאת מצרים ועד הכנסיה לארץ המובטחת. בכל פעם שאנחנו במלחמה כל העולם מתערב לטוב ולרע. בין אם עוזר או מפריע, בין אם בצד שלנו או בצד האויב.

עם כל כך קטן לא אמור לעורר כל כך הרבה מהומה. אבל בפועל, “בכל דור ודור עומדים עלינו לכתלותינו". מצרים העתיקה, היוונים, הרומאים, הצלבנים, כל העמים בהם ישבו יהודים בגלות, ברית המועצות, הנאצים, הניאו-נאצים, הערבים הסובבים את מדינת ישראל בימי קום המדינה, הפלסטינאים, האיראנים… כל אלו פתחו עלינו במלחמות. וכמה אנשים בעולם נהרגו במלחמות האלו? אלפים? מיליונים? הייתי אומר מיליארדים. רק במלחמת העולם השניה נהרגו 85 מיליון בני אדם. על מה? על אנטישמיות. הנאצים לא היו מקבלים כל-כך הרבה כוח והערצה ולא היו עולים לשלטון אילולא היו בעלי דיעות אנטישמיות. האנטישמיות הביא לשלטון את כל הטרור האיסלמי כל אחד במדינתו. האנטישמיות היא כלי הרג והרס שפועל כבר אפלי שנים ושפך ימים של דם.

הסיטואציה הזאת אבסורדית ולא נכנסת בגבולות ההיגיון. למה יש כל כך הרבה שנאה לעם כל כך זעיר? ולמה השנאה הזאת כל כך חזקה שהמלחמות הנעשות בשמה לוקחות איתן מיליוני אנשים? היתכן כי מספיק מטורף אחד עם שפם שצועק שהוא שונא יהודים כדי לעורר מלחמה שלקחה איתה 85 מיליון בני אדם? התשובה הלא הגיונית אבל האמיתית היא "כן, זה יתכן, וזה קרה”. וזה עד היום ככה, כל העולם מעורב בקונפליקט היהודי פלסטיני, ואף שהפלסטינים מאבדים בקונפליקט הזה הכל, הם לא מרפים. הם מעדיפים לאבד בתים, חברים וקרובי משפחה, על פני שלום איתנו שיכול לחזק אותם כלכלית וחברתית. ומי נותן להם חיזוק, כספים, ונשק? האיראנים, הרוסים, האו"ם, מחאות פרו-פלסטיניות ברחבי העולם כולו. מה איכפת להם מהקונפליקט הזה? התשובה היא דיי ברורה - לכל השנאה הזאת יש מניע אנטישמי. שהרי במה הטענה שלהם נגדנו עכשיו שונה מטענות אנטישמיות אחרות? פעם האשימו אותנו במותו של ישו הנוצרי שהרומאים צלבו, ברצח ילדים נוצרים שלא ברור אם קרה בכלל, בהפסד של גרמניה במלחמת העולם הראשונה שהם הביאו על עצמם, ועכשיו מצאו תירוץ חדש - כיבוש המדינה הפלסטינית שלא הייתה ולא נבראה. “ויאמר המן למלך אחשורוש ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים…"

אנשים שלא מאמינים באלהים טוענים שזה הגיוני, שיש תמיד שנאה כלפי מיעוטים, ששנאה היא נרכשת בדורות ולכן היא נמשכת כל כך הרבה שנים, שאולי גם לנו יש מגרעות ואנחנו לא כאלה מושלמים ויש להם סיבות לשנוא אותנו. ואלו שמאמינים טוענים שזה בגלל שאנחנו העם המובחר וכמו שהילדים האחרים שונאים את הילד המועדף על ידי ההורים, ככה העמים שונאים אותנו. לשתי ההסברים האלה יש בעייתיות מסויימת. זה נכון ששונאים מיעוטים בעולם, אבל כמות הכוח שהשונאים שלנו מקבלים, כמות הדם שנשפך בעקבות אנטישמיות לא משתווה לאף מיעוט אחר. לגבי העם הנבחר, הורה שאוהב ילד אחד על פני ילדים אחרים ובכך יוצר ביניהם סכסוך ושנאה הוא לא הורה טוב. אז מה הם רוצים להגיד לי, שמי שנקרא "אבינו שבשמיים" הוא הורה כושל שבגללו אנחנו סובלים כל הזמן?

בתורה כתוב שאנחנו קיבלנו תפקיד מיוחד בעולם הזה ועלינו לבצע אותו. אין זה שולל תפקידים חשובים נוספים לעמים אחרים, אבל אנחנו לא תמיד יודעים מה התפקיד שלהם, אנחנו רק יודעים מה התפקיד שלנו. על אנטישמיות בתורה נאמר שזה עונש על זה שאנחנו לא מבצעים את התפקיד שלנו. זאת הסיבה שעם כל האנשים שמתו, האנטישמיות נשארת - כי אנטישמיות היא לא סתם גזענות אלה גזרה משמיים. היום ברוך ה’ שיש לנו מדינה שמגנה עלינו עם טנקים ומטוסים, והיום ברוך ה’ יש לנו דרך להגן על עצמינו בפני האויבים הקמים עלינו הרוצים להשמידינו. אנחנו כבר לא חסרי הגנה כמו שהיינו בשואה. אבל אף טנק, מטוס, או ספינת קרב לא תשמיד את המושג אנטישמיות כי זה מושג רוחני. כמו שניתן להרוג יהודים, אך לא את היהדות, ככה ניתן להרוג אנטישמים, אבל לא את האנטישמיות. האנטישמיות קיימת בעצמה והיא הצל, השד, הכוח הנוגד לאורה של התורה ואורו הרוחני של עם ישראל. היהדות מתגשמת בכל אחד מאיתנו שמפיץ אהבה, רודף שלום, ודורש צדק. בכל אחד ששומר את השבת, ומקיים אורך חיים ברוח היהדות. האנטישמיות מגשימה את עצמה בכל אחד שמפיץ שנאה וטרור, גזענות, ורצח. בכל אחד שמבקש להשמיד את עם ישראל או את התורה הקדושה. בכל אחד שקם נגד העובדה שהעם היהודי קיים, שהעם היהודי חי באדמתו.

אז מה לעשות? להיות חזקים, לאהוב אחד את השני. לא להפיץ ידיעות כזב ולשון הרע, לא להפיץ דברי רכילות ופרופוגנדה. להימנע משנאת אחים, להימנע מקטטות ודברים המפלגים את העם. להיות אדם טוב שאוהב אמת וצדק. ולא לשכוח שיש לנו מסורת והיסטוריה נפלאה משלנו. אנחנו לא צריכים חגים, תרבות, ומנהגים של עמים אחרים. דבר נוסף שעלינו לעשות זה לאהוב את הארץ שלנו ולשמור עליה כי אין לנו ארץ אחרת. אין זה אומר שאסור לנו לנסות לשפר אותה, אבל לא באלימות ושנאת אחים אבל בדרכים דמוקרטיות ומתונות. אם יש בליבלנו שנאה בגלל המצב בארץ, אנחנו צריכים להפנות אותה לאויבים שלנו האנטישמים שהם מקור כל הרוע ולא אחד כלפי השני.

עם ישראל חי


תמונה: מקורי


תגובות