מלחמת מבול מהר הבית


מלחמת מבול מהר הבית

החושך

ביום שבת ושמחת תורה, בתאריך 22 בתשרי 5784 [7 באוקטובר 2023 למניינם] בשעה 06:30 בבוקר מחבלים פלסטיניים תקפו את מדינת ישראל בשתי באלפי רקטות לכל הארץ, ובמקביל פרצו את הגדר ונכנסו רגלית לשטח מדינת ישראל מכל מיני כיוונים, מהאוויר באמצעות מצנחי רחיפה, מהים על סירות, ומהיבשה על כלי רכב. הם הצליחו לכבוש כמה בסיסים צבאיים, וישובים אזרחיים. במהלך הכיבוש הם ביצעו פשעי מלחמה רבים הכוללים טווח, שריפה, רצח, אונס, וחטיפה של אזרחים ואנשי כוחות הביטחון. הם פרצו לשדרות והשתלטו על תחנת משטרה, הם שרפו טנקים, נכנסו לבתים של אנשים ובכללי עשו זוועות שלא ראינו מאז השואה אולי. הם רצחו מעל אלף תושבי מדינת רק ביום הראשון למלחמה והיום, המספר עומד כבר על מעל 1300 אנשים. הם חטפו כ-200 אנשים שעדיין מוחזקים בעזה ולא ידוע מה עלה בגורלם. גם מבול הרקטות הפתאומי הביא לחורבן, הרס, פצועים ונרצחים.

למרות כל הזוועות ופשעי המלחמה הרבים שנעשו בידי ארגוני הטרור הפלסטיניים מקום המדינה ועד היום, איכשהו המלחמה הזאת עדיין הצליחה להפתיע את כוחות הביטחון שלא היו ארוכים למתקפה. בעקבות האסון מדינת ישראל גייסה כ-300 אלף אנשי מילואים והתגובה החלה. בנוסף לכיפת ברזל ועצירת חשודים, צבא ההגנה לישראל החזיר את השליטה על השטחים בכבושים בידי המחבלים, והפציץ את עזה ללא הפסקה. בנוסף להפצצות, נערכו מעצרים רבים על כל מי שמביע תמיכה בטרור ברשתות החברתיות ואפילו החריבו בית עסק בחווארה על פרסום לעג לנרצחים ותמיכה בחמאס. 

היום, יום חמישי ה-3 בחשוון 5784 [ה-18 לאוקטובר 2023 למניינם] היום ה-12 למלחמה, מצב ההרוגים עומד על כ-1400 אנשים מהצד שלנו ומעל 4800 מצד האויב. מניין הפצועים מהצד שלנו עומד על בערך 4000, ומעל ל-12,500 בצד האויב. יש עדיין כ-200 חטופים ישראלים בעזה ביניהם חיילים, ואזרחים מבוגרים, ילדים, ואזרחים זרים. ובערך 250 מחבלים עצורים בכלא הישראלי. החמאס קורא להפסקת אש תוך כדי שיגור רקטות לעבר ערי ישראל והחזקה של החטופים, בינתיים שצה"ל ממשיך לתקוף בעזה. החיזבאללה וארגוני טרור נוספים גם ממשיכים לתקוף אותנו מכל הכיוונים על ידי שיגורי רקטות וניסיונות חדירה, רובם חוסלו.

העולם כרגיל התפצל למדינות שתומכות בנו, ומדינות שתומכות בטרור ורצח חפים מפשע. בעיקר הייתה תמיכה גדולה מצד ארצות הברית ששלחו לכאן כסף, נשק, וחיילים. מדינות רבות אחרות [בעיקר אירופאיות] הביעו תמיכה אך רק במילים. לעומתן, מדינות דיקטטוריות כמו איראן, מצרים, לבנון, טורקיה, ורוסיה תומכות בצד התוקף ומאיימות על ישראל שיפסיקו לתקוף, כמובן ללא התייחסות לעובדה שבוצעו נגדנו פשעי מלחמה. פיגועים אנטישמיים קראו גם בארצות אחרות כמו צרפת וסין.


האור

אך יש גם אור בכל החושך הזה. עם ישראל היום מאוחד מתמיד. בטרם המלחמה היינו מפולגים מאוד בגלל כל ההפגנות על הרפורמה המשפטית. אנשים היו מלאי שנאת חינם והארץ הייתה מלאה בריב.  התקשורת הימנית הציגה את השמאל כבוגדים, התקשורת השמאלנית טענה כי הימין מנסה לעשות פה דיקטטורה דתית "איראן זה כאן". אפילו קדושתה של תפילת הכיפורים הייתה מחוללת במרכז העיר על ידי הפגנות מטופשות וחסרות משמעות. השנאה עברה על גדותיה, והגיע למצב שאפילו היו דיבורים על פיצול המדינה כולה. מי יודע איזה אסון יכול היה לקרות אילולא המלחמה הייתה פורצת. שהרי ברור כי מדינה מפוצלת תחליש את הממשלה והצבא. אילו היינו באמת מגיעים לזה, כמות הקורבנות במתקפת טרור הייתה עלולה להיות נמדדת לא במאות אלה במיליונים. 

מאז פרוץ המלחמה והזוועות אשר עשו הפלסטינים הרוחות השתנו. עכשיו יש אחדות, יש אהבת חינם. בצבא, בכוחות הביטחון וההצלה כבר אין דיבורים על שביתה. בכיכר אותה העיר בה חיללו את קדושת יום הכיפורים בפרהסיה עכשיו עומדים מרכזי תרומות לחיילים ונפגעי פעולות האיבה. אפילו הממשלה כבר לא מפוצלת, בעקבות המלחמה הם התיישבו לניהול ממשלת אחדות. לפני אותה השבת השחורה הייתי מקבל פרסומות ברשתות החברתיות הקוראות לי לבחור צד, ואילו עכשיו אני מקבל פרסומות המדברות על העובדה שהמושגים "ימין" ו-”שמאל" הם כלי של התקשורת להפריד בינינו ועלינו להתנגד לתוויות הללו. 


למה זה קרה? וכיצד ממשיכים מכאן?

אך מאיפה הכל נובע? מאיפה זה מתחיל? למה כל השנאה הזאת? התשובה היא "לשון הרע". "לשון הרע" מביא הרס וחורבן לעולם. וזאת לא סתם אמונה דתית אלה עובדה שניתן להוכיח. על מה הפלסטינים והתומכים בהם שונאים אותנו? על השקרים וההסתה שהחמאס מפיץ במדיה. מאיזו סיבה חוסר הסכמה בעם הפך לריב ושנאה? “לשון הרע" בתקשורת הישראלית. כל ערוצי החדשות, דפי הפייסבוק, ושאר אמצעי התקשורת מלאים בכתבות הסתה ושנאה. הסתה נגד החרדים, הסתה נגד הימין, נגד השמאל, נגד החילונים, נגד הפמיניזם, נגד הלה"טבים. לא משנה איזה כלי תקשורת אני פותח, לא משנה במה הכתב מאמין, רוב הדברים הם דברי הסתה וגנאי נגד חלק כלשהו באוכלוסייה הישראלית. 

והשאלה היא לאן אנחנו נמשיך? מה יקרה ביום שאחרי המלחמה? אפילו אם המלחמה תיגמר בדרך הכי טובה שיכולה להיות. נגיד ובעזרת ה’ ארגוני הטרור ייכנעו או יושמדו, והם יפסיקו לזרוק עלינו טילים, ויחזירו את כל החטופים. אני מאמין בתוצאה הזאת, כי אנחנו בכל זאת עם ישראל, וכשאנחנו ביחד, אף אחד לא יכול עלינו כי אלוהים בכבודו ובעצמו עומד בצד שלנו. אבל מה יקרה ביום שאחרי? האם אנחנו נמשיך עם השנאה? נמשיך להקשיב לדברי הסתה ולשון הרע? או שאנחנו נלמד סוף-סוף...

אני קורא לכל אחד ואחת מישראל להפסיק לבסס את דעתם על דברי רכילות, הסתה, שקרים, פרופגנדה, ולשון הרע. יש לשמוע רק למידע שהוא מבוסס, אובייקטיבי ומתון. שמציג את הקונפליקט באופן שמראה את שתי הצדדים בצורה שווה והגיונית. להימנע מכתבות רעילות שמטרתן לזרוע שנאה ולא לתת מידע חיוני. להימנע מכתבות שמדברות על אוכלוסייה כלשהי מבלי להביא דברים של נציג שפוי אשר מייצג את האוכלוסייה הזאת באופן הולם. להימנע מדברי רכילות אשר מצוטטות אנשים מפורסמים בצורה אשר מוציא דברים מהקשרם. להימנע מלגבש דעות פוליטיות בכל נושא אשר אתם לא באמת מבינים בו לעומק. אי אפשר לעצור את העיתונות מלנסות הרעיל לנו את המוח, אבל אפשר להתעלם ממנה.

הדבר הכי חשוב הוא האחדות. כל עוד אנחנו ביחד, כל עוד אנחנו תומכים זה בזה, אף אחד לא יכול עלינו. אפילו מדינות האויב יודעות זאת. שהרי מתי הם בחרו לתקוף? כשיש בינינו מריבה, כשאנחנו על סף מלחמת אזרחים, כשאנחנו כל כך עסוקים בשנאת חינם שלא שמנו לב כיצד האויב נכנס לארץ שלנו. תחשבו על גוף האדם רגע, הוא מורכב מהמוני תאים אשר לא בהכרח מכירים זה את זה, אך עם זאת הם פועלים יחד כדי הגוף ימשיך להתקיים. אותו דבר הוא העם. לא כולם מכירים את כולם, אבל כולנו עם אחד. תארו לעצמכם מה היה קורה בגוף שלנו אילו התאים היו לפתע מתחילים לריב זה עם זה במקום לעשות כל אחד את התפקיד שלו, היינו חלשים מאוד. וכשאנחנו חלשים, צבא ההגנה שלנו, המערכת החיסונית שלנו לא מתפקדת כראוי, ואז נכנסים וירוסים ומזיקים לגוף.


דברי ברכה לסיכום

אני רוצה לסיים בנימה אופטימית ולאחל לכולנו ניצחון במלחמה, שהשבויים יחזרו הביתה בשלום, שכל מי שקם נגדנו ימות, ושנלמד מהחוויה הנוראית הזאת ונמשיך להיות מאוחדים כמו שאנחנו עכשיו גם בלי זוועות ופשעי מלחמה שמזכירים את השואה. שנזכור שאנחנו עם ישראל, שאנחנו עם חזק רק כשאנחנו ביחד.  


תמונה: https://www.istockphoto.com/search/2/image?mediatype=illustration&phrase=war

תגובות